رژیم ویت واچرز (weight watchers)

رژیم ویت واچرز یا مراقبت وزن یکی از محبوب ترین برنامه های کاهش وزن در جهان محسوب می شود، که میلیون ها نفر در جهان برای کاهش وزن به آن پیوسته اند. این برنامه در اواخر سال 2017 به صورت آنلاین آغاز به کار کرد و در همان سال بیشتر از 600.000 مشترک جدید به آن پیوستند. حتی افراد مشهوری مانند اپرا وینفری نیز به کمک برنامه ویت واچرز به کاهش وزن دست یافته اند. در رژیم غذایی مراقبت وزن یا ویت واچرز تمام مواد غذایی و نوشیدنی ها بر اساس مواد مغذی که دارا هستند، ارزش گذاری شده و نمره می گیرند.

اگر می خواهید دلیل محبوبیت این رژیم غذایی را بدانید، با ما همراه شوید. در این مطلب به بررسی رژیم غذایی ویت واچرز یا رژیم مراقبت وزن می پردازیم، تا شما بتوانید به آسانی تصمیم بگیرید که آیا این رژیم غذایی برای شما مفید خواهد بود یا خیر.

ارزیابی رژیم ویت واچرز

ارزیابی رژیم ویت واچرز

رتبه بندی رژیم مراقبت وزن در میان بهترین رژیم های غذایی دنیا:

  • بهترین رژیم غذایی (نمره کلی): 4 از 5
  • سرعت کاهش وزن: 3.5
  • کاهش وزن در طولانی مدت: 4
  • سهولت در پیگیری: 4
  • سلامت و کیفیت تغذیه: 4.5

رتبه بندی بهترین رژیم ها در ایالت متحده ی امریکا :

رژیم مراقبت از وزن ویت واچرز در رتبه 4 بهترین رژیم ها قرار گرفته است . 41 نوع رژیم غذایی با استفاده از اطلاعات پنل کارشناسان بهداشتی رتبه بندی شده اند.

رژیم ویت واچرز یا رژیم مراقب وزن

رژیم ویت واچرز یا رژیم مراقب وزن، چگونه عمل می کند؟

برنامه ویت واچرز در سال 1963 در نیویورک  توسط ژان نیدچ آغاز به کار کرد. برنامه مراقب وزن در ابتدا فقط یک برنامه گروهی کاهش وزن در میان دوستان ژان محسوب می شد، اما خیلی  زود به یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی در جهان تبدیل شد

برای کسانی که از طریق اپلیکیشن ،کارگاه ها یا مربی خصوصی به این برنامه می پیوندند ، هیچ دوره ی عضویت ثابتی وجود ندارد اما شما می توانید بعد از از دست دادن اضافه وزن خود، برای دریافت راهنمایی های مداوم در مورد خوردن و زندگی سالم، به برنامه ادامه دهید.


مقالات مرتبط : چگونه وزن خود را کم کنیم و لاغر شویم؟

در ابتدا، ویت واچرز از یک سیستم رتبه بندی استفاده می کرد که در آن غذاها بر حسب مزایایی که داشتند طبقه بندی می شدند. در دهه 90، سیستم امتیاز محور را معرفی کردند، که در آن غذاها و نوشیدنی ها بر اساس مقادیر چربی، کالری و فیبر موجود در آن ها ارزش گذاری می شدند. ویت واچرز سیستم امتیاز محور را تا چندیدن سال اجرا می کرد، تا اینکه در سال 2015 سیستمی به نام سیستم امتیازدهی هوشمندانه را آغاز کرد.